Відверто про мій 2016. Написано за 10 хвилин

Напруженість і контроль. Дві основні характеристики мого 2016 року. І це – погано. Здається, я зовсім розучилась відпочивати, розслаблятись і пускати будь-що пливти за течією. “Занадто переживаєш”, – кажуть усі.

Мультизадачність та дедлайни – парочка, що також переслідувала весь рік. Я хотіла (і продовжую хотіти) встигнути все. А ще – у найкращому вигляді: якщо закінчити навчання в університеті – то з хорошими оцінками, якщо працювати – то  повноцінно і безвідмовно, якщо бігати – то регулярно, якщо готувати для Андрія – то лазанью чи картопляний пиріг, якщо подорожувати – то активно, якщо вчити англійську – то йти у British Council. Список невичерпний.

А знаєте, перфекціонізм, самодисципліна, вихід з зони комфорту – це все класно, але є ризик “загратись” і потім мучитись у клітці, в якій сам себе зачинив. А ключ, здається, висить десь на гвіздочку, тільки ти забув, де конкретно.

Ні, я не аналізуватиму тут свій 2016 рік. Підсумки та досягнення цілей підіб’ю трохи пізніше. Тут хочу ще раз переконати хоча б саму себе: що занадто – те погано. Це спроба саморефлексії, що не несе корисної інформації для світу.

Отже.

Я досягла хороших результатів майже у всіх сферах. Але ціна, мабуть, зависока. Коли будь-яке відхилення від чіткого плану (а це відбувається в силу специфіки громадської діяльності) виводило з себе. Коли невиконання неважливого і дрібного пункту з “to-do list” змушувало сидіти вночі, ігноруючи бажання спати. Коли потреба “бігати тричі на тиждень” піднімала з ліжка, навіть коли температура тіла піднімалась до 37,5. Коли будь-який час з друзями проводився за ноутбуком. Коли не помічаєш досягнень, а концентруєшся, шукаєш щілини своєї ліні і непродуктивності. І ще так багато цих “коли”!

Я активна людина. Люблю своє життя. Подобається мати багато справ. Але як же ж легко і непомітно я переступила межу розумного!

Зараз не можу бігати, бо отримала спортивну травму і досі не маю часу навідатись до ортопеда. Я можу розплакатись від почуття власної нікчемності, коли після складного робочого тижня і написання наукової роботи, не можу змусити себе писати магістерську.

Прокрастинація – це не погано! У моєму випадку, це сигнал, що треба відволіктись! Розслабитись. Хоча б змінити вид діяльності. Якщо від ноутбука вже відверто верне – треба встати і вийти надвір, прогулятись. Ах, шкода часу?! Увімкни свій мозок: якщо далі силувати себе клацати по клавіатурі, ти: а) не відпочинеш; б) не зробиш роботу. Прогуляйся, витрать час – і робота піде.

Відпочивати – важливо. Ми не роботи. Хочеш бути ефективним? Дослухайся до своїх потреб. Чуй себе. І ні, це не про “хочеш пролежати на дивані все життя – пролежи”. Людина, яка знає, чого хоче від життя – на дивані пролежить максимум (!) день. А потім з запалом почне втілювати свій “to-do list”.

Добре, що я це розумію! Ах, якби я ще ще втілювала! Не чекатиму новорічної ночі: вже починаю вчитись розслаблятись, хвалити себе, бачити хороше, любити свій організм і давати йому повноцінний відпочинок (сама в це вірю?). Впевнена, він мені віддячить ще більшою ефективністю і кращими результатами.

Або я просто буду щасливішою. А це варте того.

Щоправда, досі не маю жодної ідеї, як змінити своє ставлення до життя і характер.

P.S. Менш емоційно підіб’ю підсумки 2016 року в іншому пості.

3 thoughts on “Відверто про мій 2016. Написано за 10 хвилин”

  1. Маша, пишу на русском, ибо в тел нет укр. Все, что ты написала – это я в 17-18 лет. И я в 39-40… Да и сейчас частенько.. Здорово иметь много дел и успевать. Сил тебе ВСЕ задуманное успеть. И береги себя!!!

    Подобається

Залишити відповідь

