Вегетаріанство: бути чи не бути

Не люблю писати чи говорити про себе, але вважаю, що маю право поділитися досвідом щодо вегетаріанства. Це – моя невід’ємна складова.

picnicДуже-дуже багато років не їм м’яса. Зовсім. Тобто піцца з ковбасою, суп на бульйоні чи смажена на салі картопля, проходять повз. Важливо розуміти дві речі. Перше: не їм, бо не хочу (зовсім не хочу, абсолютно, ніколи не хочу). Друге: мені байдуже, їсте ви м’ясо чи ні. Я спокійно купую фарш і готую котлети для близьких (не пробуючи «на сіль»). Аналогічно з рибою: її теж не їм (суші, крабові палички, ікра, будь-що, що теоретично має очі – це ніколи не потрапить до мене).

Помічаю, що дедалі популярнішою стає відмова від продуктів тваринного походження серед знайомих: вегани, сироїди, фрукторіанці, і ще купа дивних слів. Здавалося б, нічого страшного, хто як хоче – так і…

Але якби це було тільки власним бажанням людини! Ніколи б не подумала, що у таких бувають «зриви»: накинувся на сосиску, випив молока, а потім – ненавидить себе за зраду. Якщо хочеш їсти продукти тваринного походження – їж і не вимахуйся. Так, я розумію, мода – понад усе. Бути класним і зеленим уже майже синоніми!

Але перш ніж ставати в ряди травоїдних, раджу чітко зрозуміти: навіщо це мені? Навіщо. Це. Мені.

cowІ найпопулярніший аргумент «шкода корівку» відкинути. Це просто відмазка 🙂 Покопайтеся в собі, зрозумійте мотиви і переконайтеся: моє рішення – не вплив моди. Подумайте, що вся ця тенденція – вдалий маркетинг магазинів здорового харчування. Простий приклад: літр коров’ячого молока коштує 12-20 грн., літр соєвого – 120-200 грн. Комусь вигідно просувати дорогі продукти, чи не так?

Врахуйте не лише ширину власної кишені, а й фактор здоров’я. Швидше за все, спершу вам буде здаватися, що самопочуття покращилося (дійсно, відмова від м’яса, наприклад, усуне запах поту). Але потім, хай через десяток років, організм почне давати збої.

Моя проблема – кров. Доводиться здавати аналізи щомісяця і виправляти ситуацію: слабкий імунітет, занижені показники тромбоцитів та лейкоцитів, перманентне відчуття «я – овоч», підвищення температури до 40 без інших симптомів…

Покращити ситуацію можна лише харчуванням. У мене не виходить.

cookingЩо я їм? Ні, не тільки салат. Розумію, що потрібно отримувати білок, а враховуючи, що яйця терпіти не можу, а квасолю просто не люблю – творог, кефір, молоко у моєму раціоні ЩОДНЯ (ні, не набридло). Плюс до цього – крупа (вівсянка, гречка, сочевиця), фрукти, хліб. І, звісно ж, солодощі! До речі, не люблю торти, морозиво, печиво. Обожнюю халву, «фруктовий хліб», мед, арахісову пасту, горішки, шоколад.

Ось і думайте: чи зможете ви планувати свій раціон, дотримуватися його, а ще – повністю змінити смаки? Не піддавайтесь моді. Живіть так, як зручно вам.

bananas

Залишити відповідь

